Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce Vlastivědného muzea v Nymburku se školami v regionu
Líbalová, Jana ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Spolupráce Vlastivědného muzea v Nymburku se školami v regionu Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce pojednává o vývoji spolupráce muzea a školy v oblasti vzdělávání dětí a mladiství v České republice od 2. poloviny 20. století do současnosti. Následující kapitola se vztahuje k Vlastivědnému muzeu v Nymburku, pro něhož jsou vytvořeny vzdělávací programy v praktické části diplomové práce. Kapitola představuje historii Vlastivědného muzea v Nymburku, včetně seznámení s aktuální činností muzea, jeho stálými expozicemi a s nabídkou edukační činnosti pro školy a další zájemce z řad návštěvníků. První část práce uzavírají současné teorie vzdělání a další muzejní aktivity, které ovlivnily koncepci vytvořených programů v druhé části diplomové práce. Praktická část představuje dva vzdělávací programy vytvořené pro Vlastivědné muzeum v Nymburku, včetně zohlednění požadavků a cílů všech tří subjektů, pro které jsou programy tvořeny - školy, muzea a účastníků programů. Z důvodu komplexnosti práce a požadavku odborných znalostí obsahové stránky programů seznamuje druhá část diplomové práce také s historií města Nymburka včetně jeho nejvýznamnějších památek vztahujících se k tématu vzdělávacích programů.
Empatie učitele v pedagogické teorii a praxi
Štěrba, Radim ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Linková, Marie (oponent)
Práce se zabývá tematikou empatie učitele v pedagogických teoriích i školní praxi. Jejím cílem je na základě analýzy významných českých a zahraničních pedagogických teorií podat přehled o empatii jako specifické schopnosti učitele, jejím vývoji a postavení v rámci dané pedagogické koncepce. Teoretická část práce se nejprve zabývá vývojem pojetí empatie v rámci psychologie, diferencí mezi pojmy sympatie a empatie, jejímu vztahu k pohlaví, k emoční inteligenci, prosociálnosti, následně se zaměřuje na empatii v rámci pedagogické komunikace ve škole. Stěžejní část práce spočívá v samotné analýze významných domácích pedagogických koncepcí domácích autorů, například Komenského, Lindnera, Úlehly, Chlupa, Uhra a Příhody. Ze zahraničních autorů to jsou například Rousseau, Pestalozzi, Herbart, Dewey, Steiner a Rogers. Cílem empirické části je realizovat a pomocí odpovídajících výzkumných nástrojů ověřit účinnost výukového programu rozvíjejícího empatii budoucích učitelů. Práce má přispět k hlubšímu pochopení empatie v edukačním procesu, a to jak v rámci teoretickém vycházející z reflexe tohoto fenoménu v pedagogických teoriích, tak zejména v praktickém v souvislosti s přípravou budoucích učitelů. Klíčová slova empatie, kognitivní a afektivní empatie, vyjádřená empatie, pedagogické teorie, učitel, výzkum
Empatie učitele v pedagogické teorii a praxi
Štěrba, Radim ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Linková, Marie (oponent)
Práce se zabývá tematikou empatie učitele v pedagogických teoriích i školní praxi. Jejím cílem je na základě analýzy významných českých a zahraničních pedagogických teorií podat přehled o empatii jako specifické schopnosti učitele, jejím vývoji a postavení v rámci dané pedagogické koncepce. Teoretická část práce se nejprve zabývá vývojem pojetí empatie v rámci psychologie, diferencí mezi pojmy sympatie a empatie, jejímu vztahu k pohlaví, k emoční inteligenci, prosociálnosti, následně se zaměřuje na empatii v rámci pedagogické komunikace ve škole. Stěžejní část práce spočívá v samotné analýze významných domácích pedagogických koncepcí domácích autorů, například Komenského, Lindnera, Úlehly, Chlupa, Uhra a Příhody. Ze zahraničních autorů to jsou například Rousseau, Pestalozzi, Herbart, Dewey, Steiner a Rogers. Cílem empirické části je realizovat a pomocí odpovídajících výzkumných nástrojů ověřit účinnost výukového programu rozvíjejícího empatii budoucích učitelů. Práce má přispět k hlubšímu pochopení empatie v edukačním procesu, a to jak v rámci teoretickém vycházející z reflexe tohoto fenoménu v pedagogických teoriích, tak zejména v praktickém v souvislosti s přípravou budoucích učitelů. Klíčová slova empatie, kognitivní a afektivní empatie, vyjádřená empatie, pedagogické teorie, učitel, výzkum
Spolupráce Vlastivědného muzea v Nymburku se školami v regionu
Líbalová, Jana ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Spolupráce Vlastivědného muzea v Nymburku se školami v regionu Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce pojednává o vývoji spolupráce muzea a školy v oblasti vzdělávání dětí a mladiství v České republice od 2. poloviny 20. století do současnosti. Následující kapitola se vztahuje k Vlastivědnému muzeu v Nymburku, pro něhož jsou vytvořeny vzdělávací programy v praktické části diplomové práce. Kapitola představuje historii Vlastivědného muzea v Nymburku, včetně seznámení s aktuální činností muzea, jeho stálými expozicemi a s nabídkou edukační činnosti pro školy a další zájemce z řad návštěvníků. První část práce uzavírají současné teorie vzdělání a další muzejní aktivity, které ovlivnily koncepci vytvořených programů v druhé části diplomové práce. Praktická část představuje dva vzdělávací programy vytvořené pro Vlastivědné muzeum v Nymburku, včetně zohlednění požadavků a cílů všech tří subjektů, pro které jsou programy tvořeny - školy, muzea a účastníků programů. Z důvodu komplexnosti práce a požadavku odborných znalostí obsahové stránky programů seznamuje druhá část diplomové práce také s historií města Nymburka včetně jeho nejvýznamnějších památek vztahujících se k tématu vzdělávacích programů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.